• FRD Polska Tomasz Olszewski - usługa gratis
  • Konferencja SPB Serock, Narvil 7-9 października 2024 patronat medialny
Jakiego artykułu szukasz?

Budowa nowych dróg w Polsce w 2024 roku

W 2024 roku ma w Polsce powstać 175 km nowych dróg ekspresowych, autostrad, obwodnic czy dróg szybkiego ruchu. Którymi odcinkami pojadą w najbliższym czasie kierowcy? Gdzie przybędzie nowych dróg?
Budowa nowych dróg w Polsce w 2024 roku

Rozbudowa sieci dróg, budowa autostrad, dróg ekspresowych czy obwodnic zwiększa mobilność obywateli. Wiele miejsc robi się dostępnych w szybszym czasie, skraca się czas przejazdu, podróż staje się bezpieczniejsza. Nowe drogi są także motorem rozwoju gospodarczego w określonych regionach.

Ten rok nie zapowiada się rekordowo, jeśli chodzi o liczbę km oddanych dróg. Według danych z GDDKiA, na przestrzeni ostatnich 7 lat inwestycje drogowe przedstawiały się następująco:

źródło: GDDKiA

Kluczowe inwestycje drogowe w 2024 roku

Wśród najważniejszych inwestycji GDDKiA znajduje się dokończenie budowy autostrady A18 przy granicy z Niemcami, będącej częścią trasy S3. Utworzą one nowoczesny szlak komunikacyjny, łączący porty w Świnoujściu i Szczecinie z Czechami (przez Gorzów Wielkopolski i Zieloną Górę). 470 km odcinek będzie można pokonać w nieco ponad 4 godziny.

GDDKiA zaplanowała na 2024 rok budowę:

  • ok. 25 km autostrad
  • ponad 110 km dróg ekspresowych
  • 10 km dróg w ramach Programu Budowy 100 Obwodnic
  • 23 km dróg przyspieszonych.

Drogi planowane do oddania w 2024 roku

GDDKiA planuje w 2024 roku przecięcie wstęgi na kolejnych odcinkach dróg różnej klasy.

Jeśli chodzi o autostrady, kierowcy pojadą w tym roku:

  • A2 na odcinku Kałuszyn - Groszki (ok. 12,1 km)
  • A2 na odcinku Siedlce Zachód - Siedlce Południe (ok. 12,5 km).

Otwarte mają być następujące drogi ekspresowe:

  • S1 na odcinku Podwarpie - Dąbrowa Górnicza (ok. 7 km)
  • S3 na odcinku Świnoujście - Dargobądz (ok. 17,1 km)
  • S3 na odcinku Dargobądz - Troszyn (ok. 15,9 km)
  • S3 na odcinku Bolków - Kamienna Góra Północ (ok. 16,1 km)
  • S6, obwodnica Koszalina i Sianowa (ok. 3,9 km)
  • S7 na odcinku Miechów - Szczepanowice (ok. 5,3 km)
  • S7 na odcinku Widoma - Mistrzejowice (ok. 13,7 km)
  • S16 na odcinku Borki Wielkie - Mrągowo (ok. 12,9 km)
  • S52, Północna Obwodnica Krakowa (ok. 12,3 km)
  • S61 na odcinku Łomża Zachód - Kolno (ok. 12,9 km), ale przy ruchu jedną nitką mostu na Narwi.

Nowe obwodnice pozwolą ominąć:

  • Gryfino, DK31 (ok. 5,5 km)
  • Stryków, DK32 (ok. 3,1 km)
  • Grzymiszewo, DK72 (ok. 1,4 km)
  • Ostorowiec Świętokrzyski, DK9 (ok. 2,9 km).

Otwarte zostaną także:

  • DK11, rondo Janiska - Kołobrzeg Wschód (1,5 km)
  • DK47 na odc. Rdzawka - Nowy Targ (ok. 16,1 km), co jest częścią Zakopianki
  • DK75 Brzesko - drugi etap łącznika brzeskiego (ok. 3 km).

źródło: GDDKiA

Sieć dróg w Polsce

Obecnie długość dróg krajowych w Polsce wynosi blisko 19460 km. Drogi szybkiego ruchu zajmują ponad 5100 km, w tym 1850 km autostrad i 3253 km dróg ekspresowych.

źródło: GDDKiA

Treści powiązane

Concretete Roads 2023 - „Betonowe drogi do zielonego świata”
Concretete Roads 2023 - „Betonowe drogi do zielonego świata”
Ruszyła rejestracja na XIV edycję międzynarodowego wydarzenia poświęconego betonowym nawierzchniom drogowym. Sympozjum odbędzie się w dniach 25-28 czerwca w Krakowie.
Nawierzchnie betonowe czy asfaltowe?
Nawierzchnie betonowe czy asfaltowe?
Królujące dawniej na polskich drogach nawierzchnie asfaltowe coraz częściej zastępowane są przez betonowe. Co przesądza o wyborze? Czy można jednoznacznie stwierdzić, która technologia jest lepsza? Jakie są wady i zalety każdego rozwiązania? O tym więcej w poniższym artykule.
Inwestycje budowlane w Polsce 2024
Inwestycje budowlane w Polsce 2024
Największe planowane i realizowane w Polsce inwestycje budowlane opiewają na kwotę ok. 865 mld zł. Według raportu analityków Spectis wartość projektów w fazie budowy wynosi 152 mld zł, a projektów na etapie przetargu, planowania bądź wstępnej koncepcji – 713 mld zł.
Produkcja kruszyw drogowych
Produkcja kruszyw drogowych
Kruszywa to kluczowy materiał stosowany do budowy dróg. Wykorzystywane są do wykonywania korpusu drogi i jej poszczególnych warstw oraz jako komponent mieszanek mineralno-asfaltowych w budownictwie drogowych. Sprawdzamy, jakie rodzaje kruszyw wykorzystuje się w drogownictwie oraz jak przebiega proces ich produkcji.
Budowa tunelu w Świnoujściu
Budowa tunelu w Świnoujściu
Niewystarczająca przepustowość przepraw promowych pomiędzy wyspami Wolin i Uznam była przyczyną szukania innych rozwiązań komunikacyjnych. Wzmożony ruch lokalny i turystyczny generował długie kolejki oczekujących na prom - jedyną drogę dotarcia do dzielnicy nadmorskiej i centrum administracyjno-usługowego Świnoujścia, zależną również mocno od warunków pogodowych.
Budowa tunelu w ciągu drogi S19
Budowa tunelu w ciągu drogi S19
Trwają przygotowania do rozpoczęcia prac związanych z wydrążeniem ponad dwukilometrowego tunelu w ciągu drogi ekspresowej S19 na odcinku Rzeszów Południe–Babica. Dowiedz się więcej o tej spektakularnej inwestycji na szlaku Via Carpatia. Poznaj stopień zaawansowania prac.
Beton drogowy
Beton drogowy
Beton drogowy to rodzaj betonu stosowanego do budowy dróg, autostrad, chodników i innych powierzchni drogowych. Jest to popularny materiał konstrukcyjny w infrastrukturze drogowej ze względu na swoje właściwości i trwałość. Jakie są zalety betonu drogowego? Jak powstaje beton drogowy.
Drogi betonowe
Drogi betonowe
Nawierzchnie betonowe, tzw. sztywne, stają się coraz bardziej popularne. W Polsce szczególnie przybywa samorządowych dróg wykonanych z betonu. Pod względem ilości powiatowych dróg betonowych jesteśmy na drugim miejscu w Europie, po Belgii. Średnio rocznie przybywa ok. 100 km dróg z nawierzchnią betonową.

Komentarze

brak komentarzy…